Wij zijn PostNL

PostNL groeit in de Benelux Groeit u met ons mee?

Een feilloze logistiek kan uw webshop op korte tijd boosten. Daarom zet PostNL sterk in op de verdere ontwikkeling van services in België en delen we graag onze kennis met webshops zoals die van u.

Aanhef
Contact opnemen om de bezorgopties van PostNL te bespreken
optioneel

*De Masterclass is gratis voor webwinkeliers. Bent u dit niet en wilt u toch deelnemen? Dan betaalt u €495,-. Wij vragen u daarom om uw factuurgegevens.

Sprekers

Tom van Woensel

Tom van Woensel

Tom Van Woensel is Professor Goederentransport en Logistiek aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hij leidt ook het Smart Logistics Lab, een gezamenlijke inspanning van een vijftiental mensen die onderzoek doen naar transport en logistiek. Professor dr. Van Woensel is ook bestuurslid van het Europese Supply Chain Forum, een samenwerkingsverband met ongeveer 30 grote multinationalbedrijven. Hij is ook nauw verbonden aan de Antwerp School of Management als expert in Global Supply Chain Management.

Digitale transformatie in transport en logistiek
In zijn presentatie zal Dr. Van Woensel zich focussen op de uitdagingen die de digitale transformatie met zich meebrengt. Hij zal dit illustreren aan de hand van een aantal cases van de universiteit.

Cis Scherpereel

Cis Scherpereel

Cis Scherpereel is een creatieve en strategische duizendpoot. Toen hij in 1987 afstudeerde als graphic designer was er van computers nog geen sprake. Niets wees er toen op dat hij dertig jaar later stevige adelbrieven in e-commerce kan voorleggen. Hij ging aanvankelijk aan de slag in een reclamebureau en in 2000 maakte hij de overstap naar een webagency. Hij startte intussen ook een eigen webshop en bouwde aan zijn eigen brand identity als e-commerce Coach, Inspirator en Strateeg (“CIS”). In 2015 sloeg hij zijn eigen vleugels uit als consultant en sinds 1 januari 2017 richtte hij Mex United op. Samen met Kurt Ostyn, marketing expert, adviseert hij ambitieuze ondernemers in hun marketing en e-commerce plannen. Cis stond aan de wieg van e-commerce projecten voor o.a. Bel&Bo, Duvel Moortgat, Maxitoys, Fun, Hubo, Colora, Jules Destrooper en veel start-ups en KMO’s én schrijver van het boek “De people factor in e-commerce”.

E-logistics als topsport
In functie van zijn recent verschenen boek “De people factor in e-commerce” was Cis pakjesbedeler-voor-één-dag in Nederland en draaide hij ook een dag mee op de retourafdeling van Bol.com. Hij nam ook een kijkje in twee maakbedrijven en ontdekte hoe start-ups in hun groeifase met logistieke issues geconfronteerd werden. Cis neemt je in zijn presentatie mee achter de schermen van enkele cases en geeft je zijn visie op logistiek als motor voor e-commerce succes.

Nicole Rijkens-Klomp

Nicole Rijkens-Klomp

Nicole Rijkens-Klomp (2-2-1975) heeft een milieukundige en beleidswetenschappelijke achtergrond. De afgelopen 20 jaar heeft zij zich gespecialiseerd in toekomstverkenningen. Nicole is onderzoeker aan de Universiteit Maastricht, bij het International Centre for Integrated Assessment and Sustainable development. Daar verdiept zij zich onder meer in duurzame innovatie, nieuwe vormen van governance en toekomstverkennende methodieken. Tevens geeft zij les aan diverse groepen master studenten. Samen met Nik Baerten is zij oprichter en zaakvoerder van Pantopicon een studio voor toekomstverkenning en ontwerp. Dit bureau ondersteunt organisaties, publieke en private, in het verkennen van de toekomst en het ontwerpen van lange termijn visies en strategieën.

De toekomst van e-logistics
Nicole zal een lezing verzorgen waarin zij een lans zal breken om meer toekomstgericht naar e-logistics te kijken. Zij zal verkennen welke veranderingen en nieuwe uitdagingen de komende 10 jaar op e-logistics kunnen afkomen. Hoe verandert de samenleving, de economie en ons ecosysteem mogelijkerwijs naar de toekomst toe en wat betekent dat voor e-logistics?

Chris en Christophe

Chris Pietermans & Christophe De Preter

Chris Pietermans is medeoprichter en co-CEO van BME sinds de oprichting in 2014. Met een achtergrond in IT management en IT-processen heeft hij gewerkt voor verschillende grote IT- bedrijven.
Christophe De Preter is niet-uitvoerend directeur van BME. Hij ondersteunt het BME team in de marketing- en salesactiviteiten. Hij is ook Chief Commercial Officer van een toonaangevend softwarebedrijf. Aan het begin van zijn carrière was hij onderzoeksassistent van het Centrum voor Recht en IT aan de Universiteit van Leuven, waar hij zich focuste op de juridische aspecten van e-commerce.

E-logistics - operational burden or competitive differentiator?
Sommige webshopseigenaars beschouwen logistiek in het algemeen, of logistiek voor e-commerce meer specifiek, als een operationele last. Het wordt gezien als een kostenplaats op het financieel memorandum of als een middel om het product aan de consument te leveren. Deze misvatting wil BME de wereld uit helpen. Zo zullen zij aantonen hoe e-commerce trends zoals omnichannel en de groeiende regelgeving een sterke impact hebben op e-logistiek. Door middel van cases tonen ze aan hoe webshops succesvol zijn geworden door e-logistiek als een voordeel te beschouwen in plaats van als kost. En hoe een doordacht en beheerd e-logistiek proces uw organisatie kan onderscheiden van zijn concurrenten.

Victor Peters

Victor Peters

Victor is binnen PostNL Pakketten verantwoordelijk voor de commerciële strategie. In deze hoedanigheid werkt hij met zijn team aan de strategische plannen voor de toekomst van PostNL Pakketten en PostNL Logistic Solutions. Daarnaast ondersteund hij executive management in strategische cases met significante impact voor het bedrijf op lange termijn, bijvoorbeeld besluitvorming omtrent de bouw van twee nieuwe state-of-the-art distributiecentra in België. Voor zijn werkzaamheden bij PostNL werkte Victor in het personenvervoer waar hij verschillende digitaliserings- en reorganisatietrajecten heeft begeleid. Victor is studeerde aan de Rotterdam School of Management (RSM) en haalde zijn Master in het vakgebied organisational change & consulting, volgde aan hetzelfde RSM het General Mangement Programme waarvoor hij in Melbourne (RMIT) en Eindhoven (TU/e) een Industrial Design studie afrondde.

PostNL in de veranderende wereld van e-logistics
Victor zal in zijn presentatie een licht werpen op de impact die verschillende trends op e-logistics zullen hebben en hoe PostNL hiermee omgaat en erop anticipeert.

We bieden ook een uitgebreid retail netwerk

Kariboo
  • 93% open tot 18 uur
  • 95% open voor 8 uur
  • 94% op 5 km afstand
  • 97% open op zaterdag

Momenteel zijn er 750 spots in België, gespecialiseerd in pers- en tijdschriftendistributie. Scanning van pakketten bij inname en afgifte is te volgen via de eigen Track & Trace. Ook is er volledige integratie van Track & Trace van Kariboo!

Nieuwsgierig geworden? Maak een afspraak

Een sterk uitgebouwd Benelux netwerk

Een sterk uitgebouwd Benelux netwerk

  • 40.000 pakketten/dag afgeleverd in België
  • Een eigen netwerk in België sinds 2003
  • 94% aflevering na eerste aanbiedpoging
  • 98,5% overkomst binnen 24 uur

“Dankzij de inzet van PostNL voor onze pakketleveringen zijn onze logistiek uitdagingen een stuk minder complex geworden. De partnership is continue in beweging, PostNL denkt mee over onze toekomstige behoeftes.” 

Online Manager Benelux, www.weightwatchers.be

Top