Belgen zijn gek op online shoppen

Belgen zijn gek op online shoppen

U winkelt wellicht ook wel eens online? Wel, dan bent u niet alleen! Online shopping blijft groeien, ook in België. Belgen gaven in de periode april tot juni van dit jaar maar liefst 2,2 miljard euro uit online. Deze resultaten komen voort uit de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd werd door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

73 procent van de Belgische volwassen bevolking, ofwel 6,7 miljoen Belgen, winkelt online, een stijging van 0,5 procent ten opzichte van vorig jaar. Gemiddeld wordt er 109 euro uitgegeven per online aankoop, versus 103 euro vorig jaar. 

Ook voor deze periode blijft het kopen van vliegtuigtickets en accommodatie via het internet de meest populaire categorie. 84 procent van alle uitgaven in deze categorie, gebeuren online. Ook het kopen van tickets voor attracties en evenementen doet de Belg graag via het internet. De top drie wordt vervolledigd door “pakketvakanties” waar de online uitgaven 67 procent van het geheel vormen en waar er voor 469 miljoen euro gekocht wordt. 

Bekijk de infographic met meer interessante cijfers