PostNL België klaar voor eindejaarsperiode

PostNL bereidt zich voor op eindejaar

Dit dankzij nieuw magazijn Vilvoorde, uitbreiding Sint-Niklaas & Sint-Truiden en nieuwe aanwervingen.

Met het groeiend aantal pakjes dat elk jaar tijdens de feestperiode moet geleverd worden, wil PostNL België ervoor zorgen dat de shoppende consument ook dit jaar weer alles tijdig krijgt aangeleverd. Met de uitbreiding van het magazijn in Sint-Niklaas & Sint-Truiden en de aanwerving van zo’n honderdtal nieuwe medewerkers verzekert PostNL België een optimale dienstverlening tijdens de drukste periode van het jaar.

Sinterklaas, Kerstmis en nieuwjaar zijn traditioneel momenten waarop er massaal online geshopt wordt. "Vorig jaar bezorgden we meer dan 80.000 pakjes op één dag bij Belgische gezinnen" verklaart Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL België. "Met de steeds groeiende toename van e-commerce zal dit aantal komende feestperiode nog fors toenemen. We verwachten dan ook dat we ons record meerdere malen zullen breken."

Om online shoppers ervan te verzekeren dat hun bestellingen tijdig geleverd worden, heeft PostNL België alvast een aantal maatregelen genomen. "Ons distributiecentrum voor pakketten werd uitgebreid met een extra magazijn in Sint-Niklaas en in Vilvoorde verhuizen we naar een groter pand. Ook in Sint-Truiden werd de beschikbare ruimte aanzienlijk vergroot. Bovendien hebben we ook extra medewerkers aangetrokken om de drukke piekmomenten op te vangen."

In aanloop naar de eindejaarsperiode heeft PostNL België alvast een honderdtal bijkomende chauffeurs aangetrokken. Per dag zijn nu gemiddeld 650 pakketbezorgers op pad. "Onze 5 sorteercentra in België (Sint-Niklaas, Vilvoorde, Wilrijk, Sint-Truiden en Roeselare) draaien op volle toeren. Dankzij ons nieuwe eigen netwerk in Wallonië kunnen nu ook families in franstalig België vertrouwen op PostNL België. Sinterklaas of de Kerstman hoeven zich dus geen zorgen te maken: alle pakjes zullen tijdig geleverd worden" besluit Rudy Van Rillaer.