Sprinttips

De eindejaarssprint

is weer begonnen!

Hoe maak je je eindejaarssprint legendarisch?

Check onze eindsprinttips

Dat we de finish gaan halen, dat weten we zeker. Maar hoe zorgen we dat we met z’n allen het maximale uit deze eindejaarssprint halen? De tips op een rijtje.

Sprinttip 1

Bouw je eindsprint goed op

Door je eindsprint goed op te bouwen zorgen we er samen voor dat het volume op de drukste momenten gespreid wordt. Zo kunnen we jouw pakketten op tijd verwerken én bezorgen en zijn jouw klanten tevreden.

  • Spreid je sales- en marketingacties zoveel mogelijk van november tot januari.
  • Aan het einde van de week hebben we meer ruimte, probeer daar rekening mee te houden.
  • Lever je pakketten vroeg op de dag bij ons aan.
  • Lever je pakketten ook op zondag bij ons aan.
Sprinttip 2

Zorg voor een goede wedstrijdvoorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. Zo zorgen we er samen voor dat we jouw zendingen goed en op tijd bij jouw klanten kunnen bezorgen. En als je jouw klanten op ieder moment inzicht geeft in de status van hun bestelling, zorgt dit voor minder drukte bij je klantenservice. En dat is makkelijk in deze drukke tijd!

  • Meld extra volume voor je pakketten tijdig bij ons aan en houd rekening met de deadline per piekweek.
  • Meer volume voor brievenbuspakjes? Informeer je accountmanager.
  • Ook extra rolcontainers nodig? Vergeet ze niet aan te vragen.
  • Geef tijdig een zo goed mogelijke planning aan ons door.
  • Maak gebruik van onze notificatieservice om je klanten zo goed mogelijk te informeren.
Sprinttip 3

Ken de internationale spelregels

Een zending naar het buitenland gaat soms net iets anders. Maar met de juiste kennis en informatie gaat dit net zo vlot als binnen België.

  • Let goed op de juiste adressering per land. Want de regels kunnen per land verschillen.
  • Zorg voor een stevige verpakking om beschadigingen te voorkomen.
Sprinttip 4

Train op het onderdeel 'retouren'

Maak het je klanten zo eenvoudig mogelijk om hun bestelling te retourneren. Zo zorg je voor meer tevreden klanten en dus ook meer terugkerende klanten!

  • Verleng je retourtermijn naar minimaal 30 dagen.
  • Zorg dat je (internationale) retourbeleid duidelijk is voor jouw klanten.
  • Zorg dat je in januari genoeg capaciteit hebt om je (internationale) retouren te verwerken.
  • Gebruik de adrescheck om onnodige retouren te voorkomen.
Sprinttip 5

Geef het stokje goed door

Met goed teamwerk maken we het verschil. Geef het stokje op de juiste manier aan ons door, dan doen wij de rest!

  • Verpak al je pakjes zo klein en efficiënt mogelijk.
  • Zorg dat al je zendingen op tijd klaar staan.
  • Benut de ruimte in de rolcontainer optimaal.
  • Lever pakketten met afwijkend formaat apart aan.
  • Heb je meerdere rolcontainers? Splits dan de pakketten voor België en Nederland of het buitenland.
  • Zorg dat de (print)kwaliteit van je verzendlabel en barcode op orde is.
  • Plak je verzendlabel op de grote zijde aan de bovenkant van je pakket.
Sprinttip 6

Houd iedereen op de hoogte van de laatste stand

Een tevreden klant komt graag nog eens bij je terug. Dus houd je klanten goed op de hoogte van het moment van bezorging. Dit zorgt ervoor dat je je (internationale) bezorgbelofte kunt nakomen en dat de ontvanger tevreden is.

  • Gebruik onze zakelijke track & trace-module.
  • Vermeld bij het voormelden ook altijd het e-mailadres van de ontvanger.
  • Gebruik e-mailnotificatie om je klanten te informeren.

Verstuur je naar het buitenland?

Laat je buitenlandse klanten weten dat ze rekening moeten houden met een aangepaste bezorgtijd. Door minder internationaal transport en de piekdrukte zijn bestellingen mogelijk langer onderweg dan je gewend bent. Bekijk de actuele status per land en meld je aan voor alerts.