Menu

Veelgestelde vragen

Informatie over coronavirus

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, klanten en partners staan voorop en daarom houden we bij PostNL de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. We treffen uiteraard maatregelen waar dat nuttig en nodig is. We volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het FOD Volksgezondheid en andere autoriteiten.

Bezorging

Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen voor onze klanten draagt bij aan het in stand houden van het maatschappelijke verkeer. Daarom blijven we op verantwoorde wijze bezorgen. Volgens het FOD Volksgezondheid is het risico van besmetting via post en pakketten heel klein, maar niet helemaal uitgesloten. Er is geen bewijs dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt.

Voorkomen verspreiding virus

We volgen de FOD Volksgezondheid-richtlijnen en nemen hygiƫnemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiƫnisch mogelijk te werken. Onze bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.

PostNL-punt

De winkels zijn weer open sinds 11 mei. Dit heeft als gevolg dat het overgrote deel van de PostNL-punten ook weer open zijn. Je kan je bestelling direct naar een PostNL-punt laten sturen. Pakketten die we na een tweede poging niet bij de consument thuis kunnen bezorgen, gaan ook naar een PostNL-punt.

De meest actuele status van de pakketten is te vinden via track & trace of op deze website.

Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de speciale informatiesite over het corona-virus van de Belgische overheid. Met vragen kan je terecht op het nummer 0800 14689 of mail naar info-coronavirus@health.fgov.be.

Naar de veelgestelde vragen

Anderen bekeken ook: