Menu

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over coronavirus

Lees de veelgestelde vragen over het verzenden en ontvangen van post en pakketten tijdens de coronacrisis.

Algemeen

Bezorgen jullie nog steeds pakketten?

Welke maatregelen neemt PostNL om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Kun je besmet raken met het coronavirus via een pakket (poststuk)?

Hoe word ik geïnformeerd als in mijn gebied geen pakketten meer bezorgd worden?

Pakket ontvangen

Wat gebeurt er als ik moet tekenen voor ontvangst?

Wat gebeurt er als ik de laatste 3 cijfers van mijn rijksregisternummer niet wil geven?

Hoe weet ik of mijn pakket wordt bezorgd?

Wat gebeurt er met mijn pakket als de bezorger het na 2 pogingen niet bij mij kan afleveren?

Wat gebeurt er met mijn pakket als een locatie geïsoleerd is?

Kan ik bij een bestelling via een webwinkel nog kiezen voor levering op een PostNL-punt?

Wat doe ik als ik geen direct contact met mijn pakketbezorger wil?

Bezorgen jullie bij bedrijven en winkels?

PostNL-punt

Ik ben in quarantaine, kan iemand anders mijn pakket ophalen?

Ik heb een pakket dat ik nog moet afhalen sinds de sluiting van de niet-essentiële winkels in maart. Wat moet ik doen?

Welke PostNL-punten zijn er open?

Wat doe ik bij het ophalen van mijn pakket op een PostNL-punt als ik geen direct contact wil?

Ik heb een pakket dat ik nog moet afhalen op een gesloten PostNL-punt. Wat gebeurt daarmee?

Ik heb een pakket dat onderweg is naar een gesloten PostNL-punt. Wat gebeurt daarmee?

Ik heb een pakket klaarliggen om retour te sturen. Wat doe ik daarmee?

Pakket versturen

Ik wil een pakket versturen. Hoe doe ik dat nu?

Internationale zendingen

Kan ik nog steeds pakketten naar het buitenland versturen?

Loopt de bezorging van pakketten naar het buitenland nu vertraging op?

Ik heb mijn zending verstuurd met handtekening voor ontvangst. Wat gebeurt daar dan nu mee?

Wil je een pakket versturen naar een land waar dit nog kan?