Menu

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over coronavirus

Lees de veelgestelde vragen over het verzenden en ontvangen van post en pakketten tijdens de coronacrisis.

Algemeen

Bezorgen jullie nog steeds pakketten?

Welke maatregelen neemt PostNL om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Hoe word ik geïnformeerd als in mijn gebied geen pakketten meer bezorgd worden?

Pakket ontvangen

Hoe weet ik of mijn pakket wordt bezorgd?

Wat doe ik als ik geen direct contact met mijn pakketbezorger wil?

Wat gebeurt er als ik moet tekenen voor ontvangst?

Wat gebeurt er met mijn pakket als de bezorger het na 2 pogingen niet bij mij kan afleveren?

Wat gebeurt er als ik de laatste 3 cijfers van mijn rijksregisternummer niet wil geven?

Bezorgen jullie bij bedrijven en winkels?

Pakket retour sturen

Hoe kan ik een pakket retour sturen?

Pakket versturen

Ik heb een pakket klaarliggen om retour te sturen. Wat doe ik daarmee?

Ik wil een pakket versturen. Hoe doe ik dat nu?

PostNL-punt

Waar vind ik een PostNL-punt?

Ik ben in quarantaine, kan iemand anders mijn pakket ophalen?

Wat doe ik bij het ophalen van mijn pakket op een PostNL-punt als ik geen direct contact wil?

Internationale zendingen

Kan ik nog steeds pakketten naar het buitenland versturen?

Loopt de bezorging van pakketten naar het buitenland nu vertraging op?

Ik heb mijn zending verstuurd met handtekening voor ontvangst. Wat gebeurt daar dan nu mee?

Wil je een pakket versturen naar een land waar dit nog kan?