Veelgestelde vragen

Wat betekent mijn track & trace status?

Op track & trace vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Track & trace werkt door middel van scans. We scannen je pakket op meerdere momenten in het bezorgproces. Vanaf het moment dat de afzender het pakket aan PostNL heeft gegeven tot het moment van bezorging. Bij iedere nieuwe scan verandert de status in track & trace.

Dit zijn de meest voorkomende statussen:

Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in het sorteerproces 

De afzender heeft de zending al bij ons aangemeld, maar nog niet bij ons afgeleverd óf we hebben hem zelf nog niet gesorteerd. Vaak zie je in track & trace al wel het verwachte bezorgmoment. Houd er rekening mee dat dit nog kan opschuiven!

Nog geen bezorgmoment bekend? 

Dan kun je het beste track & trace in de gaten houden. Het bezorgmoment verschijnt automatisch zodra de zending is gesorteerd 

Zending is bij PostNL 

Je zending is bij één van onze depots aangekomen. 

Zending is gesorteerd 

We hebben je zending ingedeeld in ons bezorgproces rekening houdend met locatie en bezorgtijdstip. 

Bezorger is onderweg 

De bezorger is vertrokken van het depot en aan zijn ronde begonnen. 

Zending is bezorgd 

Je pakket is bezorgd. Was je niet thuis? Misschien zit het in je brievenbus of bij een buur? 

Zending is bezorgd bij de buren op nr. […] 

Je kan je pakket bij de door de bezorger aangegeven buren ophalen. Vergeet je ze niet te bedanken voor het in ontvangst nemen ervan?

Zending af te halen bij PostNL-locatie

We hebben je zending afgeleverd op een PostNL-locatie in jouw buurt. Via de locatiewijzer vind je waar deze is gelegen. 

Bezorging is vertraagd 

Sorry, sorry en nog eens sorry! Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.