Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over toeslag bestemmingen buiten Europa

Deze veelgestelde vragen zijn bedoeld voor bedrijven die met een zakelijk account (MijnPostNL) of via de PostNL API hun internationale zendingen aanbieden. De Corona maatregelen die wereldwijd worden genomen hebben impact op onze internationale dienstverlening. Op een aantal bestemmingen bezorgen we helemaal niet meer en voor andere bestemmingen bieden we alternatief transport. Daar zitten vaak andere kosten aan vast. We zijn daarom genoodzaakt om per 13 april 2020 een tijdelijke toeslag te rekenen voor zendingen met bestemmingen buiten Europa (tariefzone Rest of World).

Algemeen

Waarom betaal ik een toeslag voor zendingen buiten Europa?

Welke alternatieve vormen van transport gebruiken jullie precies?

Tot wanneer geldt deze toeslag?

Hoe hoog is de toeslag?

Wat betekent de regel [omschrijving] op mijn factuur?

Kan PostNL deze toeslag zomaar doorvoeren?

Wat als ik niet akkoord ga met deze toeslag?