Menu

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over coronavirus

Lees de veel gestelde vragen van bedrijven over het verzenden en ontvangen van post en pakketten tijdens de coronacrisis. 

Lees ook de veel gestelde vragen van de consumenten over de diensten van PostNL tijdens de coronacrisis op postnl.be/corona

Algemeen

Welke maatregelen neemt PostNL om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Kun je besmet raken met het coronavirus via een pakket?

Hoe word ik op de hoogte gebracht in het geval van wijzigingen of nieuwe maatregelen?

Bezorging

Welke voorbereidingen en maatregelen treft PostNL om de continuïteit van bezorging te verzekeren?

Wat gebeurt er als er in een bepaald gebied niet meer bezorgd kan worden?

Hoe houden de bezorgers afstand met de mensen thuis?

Wat gebeurt er met een pakket waarvoor moet worden afgetekend door de ontvanger (HVO)?

Zijn er voldoende mensen om pakketten te bezorgen?

Hoe gaat het bezorgen van medische voeding of hulpmiddelen met een leveringsverplichting?

Mijn product is tijdskritisch (food, medisch). Kan ik er op rekenen dat jullie op tijd bezorgen?

Klanten informeren

Hebben jullie informatie die ik op mijn site kan zetten? Hoe communiceer ik met mijn klanten?

PostNL-punt

Blijft de beschikbaarheid van PostNL-punten actueel via de API?

Collectie

We hebben meer of minder volume. Op welke manier kan ik dat doorgeven?

Wat kan ik doen met mijn bestaande haal- of brengafspraken als mijn locatie sluit?

Ik lever pakketten bij een depot. Wat gebeurt er als dit depot moet sluiten?

Internationaal zakelijk

Kan ik nog pakketten versturen naar landen die afgesloten zijn voor personenvervoer?

Anderen bekeken ook: