PostNL opent duizendste PostNL-punt
Een Belgische consument vindt nu op gemiddeld twee kilometer van huis een PostNL-punt om pakjes af te halen of te verzenden. In gebieden met een hogere densiteit is de afstand naar het dichtstbijzijnde PostNL-punt kleiner. In Brussel is dat gemiddeld zevenhonderdvijftig meter.
Een consument kiest voor afhaling bij een PostNL-punt tijdens het online winkelen of haalt het pakje daar op als hij/zij niet thuis is op het moment van de bezorging. Ook voor het verzenden van pakjes kan een consument terecht bij een PostNL-punt, of het nu gaat over een retourzending of een nieuwe zending. Voor een nieuwe zending kan een verzender via onze Online Verzendflow een verzendlabel aankopen en thuis printen. Vervolgens brengt de verzender het pakje met etiket binnen bij het PostNL-punt.
“Tegen het einde van dit jaar willen we ons netwerk van duizend PostNL-punten nog verder uitbreiden met minstens driehonderdvijftig punten”, zegt Rudy Van Rillaer, managing director, PostNL België. “Zo bouwen we verder aan onze dienstverlening. Een eenvoudig ontvang- en verzendproces in de buurt zorgt voor een fijne online koopervaring en daarmee ook tot een hogere klanttevredenheid.”
Consumenten hoeven niet thuis te zijn om vlot een pakje te ontvangen. Ze kunnen het ook ophalen op een door henzelf gekozen tijdstip bij een PostNL-punt. Zo kan bezorging telkens op een duurzame manier verlopen. De PostNL-punten zijn geselecteerd zodat de consument er vaak langskomt op weg naar werk of school, of ze er gemakkelijk te voet of met de fiets langs kunnen gaan.
Het netwerk bestaat uit gemotiveerde lokale ondernemers die, in hun eigen zaak, ook online bestellingen via PostNL leveren aan consumenten die kiezen voor bezorging in een afhaalpunt of niet thuis waren op het moment van thuisbezorging.
Wij zijn PostNL in België, de bezorgers van iedereen. Met onze bezorgers die overal komen en met ruim 500 Belgische PostNL-punten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakjes te verzenden en te ontvangen. Met ruim 40.000 collega’s in de ganse Benelux die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakjes en in Nederland ook nog 8,1 miljoen brieven. Digitale transformatie neemt een centrale plek in bij PostNL. We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische camionettes in.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,3 miljard in 2020, waarvan 57% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.