PostNL Belgium Customer Service
Do you wish to know the status of your parcel? Please use our Track & Trace page.
Parcels
+32 (0)15480285
We are available by telephone Monday to Friday from 9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Vervelend om te horen dat je pakket is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.
Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het pakket beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal.
Dan kun je de schade bij ons melden met behulp van onderstaande contactopties. Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van verzenden.
Als je het pakket met één van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:
De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud en de gekozen verzendoptie. Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Je kunt hiervoor de onderstaande contactopties gebruiken.
Wanneer je de schade bij ons meldt, vragen we je om een bewijs toe te sturen van de waarde van de inhoud van je pakket. Denk hierbij aan:
In de meeste gevallen wordt de schadevergoeding berekend op basis van de afgesproken verkoopwaarde óf op basis van de aankoopwaarde met aftrek van eventuele afschrijving (dagwaarde).
Voorbeeld:
In de meeste gevallen wordt de schadevergoeding berekend op basis van de afgesproken verkoopwaarde óf op basis van de aankoopwaarde met aftrek van eventuele afschrijving (dagwaarde).
Voorbeeld:
Let op! Om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Je kunt hiervoor de onderstaande contactopties gebruiken.