PostNL wil verder groeien in België

opening

Mechelen, 12 juli 2018 – “De groei van PostNL in België vertaalt zich niet alleen in een verhoogd aantal geleverde pakketten, maar ook in een stijgend aantal jobs,” zegt Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL België, tijdens de officiële opening van het nieuwe hoofdkantoor van PostNL in Mechelen. “Tussen nu en 2020 zullen we in België 2 hoogtechnologische pakkettensorteercentra bouwen. Concreet zijn deze centra alleen al goed voor zo’n 300-tal jobs.”

Bart Somers, Burgemeester van de Stad Mechelen, opende het nieuwe kantoor aan de Blarenberglaan; “Deze investering door PostNL bewijst eens te meer het vertrouwen in Mechelen als strategische locatie en ondernemingsvriendelijke stad. Zowel met het oog op de stijgende werkgelegenheid alsook op het belang van technologische ontwikkeling en innovatie kan het belang van PostNL in Mechelen én België niet onderschat worden!” 

Van Rillaer benadrukt dat PostNL in België stevige voet aan grond krijgt wat kwaliteitsvolle en tijdige levering van online bestelde goederen betreft. Met een groei van 36% in 2017 groeit PostNL in België sneller dan de markt. Het bedrijf bezorgt in de Benelux dan ook 675.000 pakketten op een gemiddelde weekdag.

De activiteiten van PostNL in België groeien aanzienlijk en PostNL heeft vertrouwen in de markt. PostNL heeft een duidelijke focus op kwaliteit en tijdige bezorging en werkt verder aan de uitbouw van de logistieke infrastructuur en aan het uitwerken van een divers dienstenaanbod om een verdere groei te bestendigen.

PostNL groeit dus niet alleen dankzij het succes van e-commerce op de Belgische markt. Ook het enorme aanbod van diverse logistieke diensten dat PostNL als enige op de Belgische markt als een totaalpakket kan bieden draagt bij aan een positieve groei voor het bedrijf in België. “Hier kent iedereen ons voornamelijk van de pakketbezorgers die aan de deur komen,” gaat Van Rillaer verder. “Maar wij beschikken over een mix van innovatieve oplossingen voor verschillende sectoren, zowel voor B2B- als B2C-klanten. Het is dat totaalaanbod dat de kracht van PostNL maakt en vertrouwen geeft in een verdere uitbouw van ons bedrijf in België.”

Het diverse aanbod van logistieke diensten maakt van PostNL dé logistieke partner voor online winkels. Naast de gespecialiseerde proposities Pharma & Care voor geconditioneerd transport van gezondheidsoplossingen en Mikropakket voor vervoer van waardevolle goederen, heeft PostNL nog andere diensten. Zo bezorgt Flora@Home verse bloemen recht van de veiling, installeert Extra@Home witgoed of meubels bij de klant thuis en maken klanten zoals Carrefour gebruik van het PostNL Foodnetwerk voor de bezorging van onder andere verse voedingswaren.