Ruim 10 miljoen pakjes bezorgd op 7 dagen

Den Haag, 2 december 2020 – Met meer dan tien miljoen bezorgde pakketten in zeven dagen is het absolute topdrukte bij PostNL. Samen met de webwinkels doet PostNL er alles aan om de pakjes zoveel mogelijk op de afgesproken dag te bezorgen bij consumenten. Dat lukt ook tijdens deze topdrukte nog steeds in 95% van de gevallen.
De feestdagenperiode verloopt dit jaar onvoorspelbaarder dan voorgaande jaren. De gebruikelijke drukte rond de feestdagen, startend vanaf Black Friday, werd dit jaar aanzienlijk vervroegd door de sluiting van de Belgische niet-essentiële winkels door corona. Dit leidde tot extra drukte bij webshops en bezorgers.

Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten & Logistiek van PostNL, zegt: “Ook in deze drukte blijft de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, klanten en retailpartners voorop staan. We doen uiteraard geen toegevingen in veiligheidsmaatregelen en om ons netwerk goed te laten draaien, passen we op piekmomenten de planning voor het ophalen van pakketten bij webshops aan.

We bevinden ons in een uitzonderlijke situatie en we vragen onze klanten en consumenten om begrip. Zo blijven we in staat om 95% van de pakketten veilig en op de beloofde dag bezorgen. Dat we daar ook tijdens deze topdrukte in slagen is een enorm compliment waard voor alle PostNL-collega’s.”

PostNL verwacht ook de komende dagen samen met de webshops meer dan 1,5 miljoen pakketten per dag te verwerken in heel België en Nederland, zodat Sinterklaas alle schoentjes kan vullen.