PostNL: pakketvolume naar 1,7 miljoen per dag

Mechelen, 21 december 2020 – Het aantal pakjes dat PostNL bezorgt in de Benelux, is gestegen naar 1,7 miljoen per dag. De sluiting van niet-essentiële winkels in Nederland heeft tot een stijging van de online aankopen geleid, bovenop de hoge volumes van eerdere weken. PostNL heeft ten opzichte van begin dit jaar de capaciteit inmiddels met 90% opgeschaald. Er worden diverse maatregelen genomen om de stroom pakjes beheersbaar te houden, zodat de bezorging tijdens de Nederlandse lockdown op dit maximale niveau goed en veilig door kan blijven gaan. De impact op de bezorging in België is minimaal.

Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten & Logistiek van PostNL: “Het aantal pakketten dat wij dagelijks voor onze klanten verwerken is sinds begin dit jaar nu bijna verdubbeld. In de sorteercentra worden momenteel iedere dag de maximale aantallen pakketten gesorteerd en in de pakketbussen geladen. De druk op ons netwerk is heel hoog. En onze medewerkers leveren elke dag weer een topprestatie om de pakjes van onze klanten naar de mensen thuis te krijgen. Met extra ritten, mensen en vrachtwagens én slim passen en meten, zijn we erin geslaagd om ons pakketvolume op te rekken naar een niveau van 1,7 miljoen pakketten per dag. Dat is het nieuwe maximum waarmee wij onze klanten tijdens deze lockdown kunnen blijven bedienen. En dat is óók het maximum omdat we de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers altijd moeten kunnen blijven waarborgen.”