PostNL rolt nationaal netwerk van pakketpunten uit

Klanten kunnen vanaf nu terecht bij een lokale PostNL-locatie voor het afhalen, verzenden of terugsturen van pakketten.

Retailpunten

Mechelen, 30 september 2019 - Om de Belgische klanten goed, eenvoudig en snel te bedienen, rolt PostNL een netwerk van 350 ‘PostNL-locaties’ uit verspreid over heel België. De eerste pakketpunten zijn nu operationeel, de rest wordt uitgerold in de komende weken. In de toekomst voegt PostNL nog meer locaties toe.

De uitrol van een nationaal netwerk van PostNL-locaties is het directe gevolg van de sterke groei van de e-commerce markt en van PostNL in België. Klanten kunnen pakketten ophalen, versturen en terugsturen op de pas geopende PostNL-locaties; 

  • Als consumenten er bij de online aankoop voor kiezen om hun bestelling bij een afhaalpunt te laten leveren in plaats van thuis of op het werk, kunnen ze er hun pakket ophalen. Dit zorgt voor een meer efficiënte bezorging en tijdswinst. 
  • Ook gaan bestellingen waarvoor de PostNL-bezorger twee maal is langs geweest zonder iemand thuis te treffen, naar de PostNL-locaties voor afhaling. Dit gebeurt binnen de 24 uur na de tweede bezorgpoging aan huis;
  • Klanten kunnen er eigen pakketten verzenden; en 
  • Pakketten kunnen er terug gestuurd worden naar de webwinkel. 

Consumenten willen graag verschillende opties om hun pakket te ontvangen. Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL in België vertelt: “Met de ontwikkeling van dit netwerk, spelen we in op de nood aan vlotte bezorging en afhaling van online bestellingen. Meer dan twee derde van de consumenten wil niet meer dan 5 km rijden voor de afhaling van een pakketje, tenzij het op een route is die ze vaak rijden. Dankzij de goede verspreiding van de PostNL-locaties beantwoorden we aan deze vraag.”* 

*Met behulp van Usabilla voerde PostNL in België een onafhankelijk en anoniem onderzoek uit onder 900 consumenten.