PostNL België en FEESTvarken vzw bundelen hun krachten
Opgroeien in kwetsbare omstandigheden heeft een impact op zowat alle facetten van het leven van een kind, ook op hun verjaardag. Voor velen onder hen betekent het dat ze hun verjaardag zelfs niet kunnen vieren. Als ze jarig zijn op een schooldag blijkt bovendien dat ze die dag vaak thuisblijven omdat ze niets mee naar school kunnen nemen. Geen uitnodigingen voor een verjaardagsfeestje, geen snoepjes, geen cadeautjes…
“Elk kind verdient het om zijn of haar verjaardag te kunnen vieren” zegt Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL België. “We vinden het belangrijk om ook onze maatschappelijke verantwoordelijkheid op te nemen en dragen graag ons steentje bij. We gaan FEESTvarken voortaan logistiek ondersteunen bij het bezorgen van verjaardagspakketten.”
Feestvarken bezorgt, in samenwerking met gemeentelijke sociale diensten, verjaardagspakketten aan kinderen waarvan ouders het financieel moeilijk hebben. “Wij kunnen alleen maar verheugd zijn met deze nieuwe samenwerking” vertelt Koen Hendrickx, oprichter FEESTvarken vzw. “Dankzij het PostNL netwerk kunnen we onze sensibiliseringsacties een extra boost geven. Mensen bewust maken en laten nadenken over kinderarmoede, dat is wat we willen bereiken. Gewoon omdat elk kind het verdient om, samen met familie en vrienden, te genieten van hun verjaardag.”
Wij zijn PostNL in België, de bezorgers van iedereen. Met onze bezorgers die overal komen en met ruim 500 Belgische PostNL-punten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakjes te verzenden en te ontvangen. Met ruim 40.000 collega’s in de ganse Benelux die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakjes en in Nederland ook nog 8,1 miljoen brieven. Digitale transformatie neemt een centrale plek in bij PostNL. We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische camionettes in.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,3 miljard in 2020, waarvan 57% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.