België en Nederland bedankt bezorgers
Mechelen - Het is vandaag de tweede woensdag van maart en dat betekent: de Dag van de bezorger! De traditie ontstond in 2020 in Nederland en wordt ieder jaar groter. Sinds vorig jaar doet ook België mee. Alle bezorgers worden in het zonnetje gezet om ze te bedanken voor de prestatie die zij iedere dag leveren. Consumenten en webwinkels in België en Nederland die blij zijn met hun eigen bezorger(s) worden uitgenodigd om dat ook te doen.
Feestelijke dag met lokale acties
PostNL start woensdag 9 maart feestelijk door een pakket met lekkers uit te delen aan alle bezorgondernemers waarmee het bedrijf samenwerkt. Zij kunnen ze dan verdelen onder hun medewerkers, de bezorgers die de pakjes tot bij de mensen brengen. Ook zakelijke klanten van PostNL zetten de bezorgers in het zonnetje. Op enkele Belgische depots vinden naast het uitdelen van een pakket nog aanvullende activiteiten plaats.
Zet je bezorger in het zonnetje
De campagne startte op woensdag 23 februari. Vanaf dan nodigt PostNL consumenten en zakelijke klanten in België en Nederland uit om hun bezorger in de bloemetjes te zetten en dit met PostNL te delen via dagvandebezorger.be. Geef jouw bezorger een kopje koffie of thee, maak een mooie tekening, bak koekjes of laat op een andere manier jouw waardering blijken.
Over PostNL.be
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten te verzenden en te ontvangen. Met ruim 32.000 collega’s in de ganse Benelux die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we gemiddeld 1,2 miljoen pakketten en 6,3 miljoen brieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers met de fiets en maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van € 3,3 miljard in 2024.