Eerste pakjes rollen in de camionettes in eerste Belgische hoogtechnologische sorteercentrum PostNL
Als het sorteercentrum op volle capaciteit werkt, zullen er elke dag zo’n 400 mensen werken. Dat is inclusief de 250 bezorgers. Die zorgen ervoor dat er dagelijks tot 60.000 pakjes gesorteerd zijn om bezorgd te worden.
Dankzij dit duurzame sorteercentrum slaagt PostNL erin de groeiende vraag vanuit de e-commerce markt te beantwoorden. Tegelijkertijd blijft de beleving van de webwinkel en de consument optimaal. De pakjes die PostNL hier sorteert zijn de online bestellingen voor de ganse Benelux bij de Belgische webwinkels. De mogelijkheid voor webwinkels om later aan te leveren bij PostNL zorgt ervoor dat consumenten langer kunnen winkelen.
De inhuldiging vond vrijdag plaats in aanwezigheid van heel wat prominenten, waaronder de burgemeester van Willebroek, Eddy Bevers, en de ambassadeur der Nederlanden, Pieter-Jan Kleiweg. Liesbeth Kaashoek, directeur PostNL pakketten Benelux, en de burgemeester knipten samen met depotmanager Jimmy Andries het lintje door.
Wij zijn PostNL in België, de bezorgers van iedereen. Met onze bezorgers die overal komen en met ruim 500 Belgische PostNL-punten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakjes te verzenden en te ontvangen. Met ruim 40.000 collega’s in de ganse Benelux die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakjes en in Nederland ook nog 8,1 miljoen brieven. Digitale transformatie neemt een centrale plek in bij PostNL. We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische camionettes in.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,3 miljard in 2020, waarvan 57% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.