PostNL België, SafeShops.be en CCV lanceren “Digital’s got talent”
Nieuw initiatief wil online ondernemerschap promoten
Met Digital’s Got Talent openen PostNL België, SafeShops.be en CCV de zoektocht naar een origineel, realistisch en duurzaam concept voor een nieuwe webshop. België telt heel wat online ondernemers. Alleen al in 2020 kwamen er in België zo’n 7.300 nieuwe, occasionele* webshops bij. Stuk voor stuk entrepreneurs die geïnspireerd en gemotiveerd online aan de slag gaan.
“Met Digital’s Got Talent willen we dit ondernemerschap een extra boost geven. Mensen ontdekken een gat in de markt, hebben een schitterend idee of willen iets nieuws lanceren. Vaak is dat de basis voor het oprichten van een webshop. Daar komt echter heel wat bij kijken en wij willen graag een ondersteunend duwtje in de rug geven” vertellen de initiatiefnemers PostNL België, SafeShops.be en CCV.
Het opstarten van een online shop vraagt niet alleen een financiële investering. Zo moet ook nagedacht worden over een marketingaanpak. Mensen moeten immers de weg vinden naar de nieuwe online plaats. Wat is de beste manier om bestellingen te verpakken en te verzenden? Dit zijn dan ook net een aantal elementen van het winnaarspakket. De winnaar van Digital’s Got Talent kan rekenen op een traject waarbij er gedurende een jaar praktische begeleiding aangeboden wordt.
“We stellen regelmatig vast dat startende webshops een aantal zaken onderschatten en er daardoor mee stoppen. Door het advies dat ze gedurende een jaar krijgen van verschillende experts willen we hen behoeden voor mogelijke valkuilen. Dat gaat van technische ondersteuning bij de opbouw van de webshop, over advies met betrekking tot de veiligheid van het platform, de afhandeling van bestellingen en het verpakken ervan tot gratis verzendingen” gaan de initiatiefnemers verder. “Als je het goed aanpakt, kan je perfect groeien!”
Om deel te nemen, volstaat het te registreren via de website www.digitalsgottalent.be. De jury** zal na een eerste screening 10 kandidaat-winnaars selecteren. Zij krijgen de kans hun business plan voor te stellen aan de jury en hen te overtuigen van de toegevoegde waarde van hun concept. De winnaar wordt op 19 november bekend gemaakt.
Over PostNL.be
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten te verzenden en te ontvangen. Met ruim 32.000 collega’s in de ganse Benelux die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we gemiddeld 1,2 miljoen pakketten en 6,3 miljoen brieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers met de fiets en maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van € 3,3 miljard in 2024.