Postnl.nl

PostNL lanceert bezorgvoorkeuren met itsme®

Mechelen, 9 september 2025 – PostNL Pakketten België introduceert bezorgvoorkeuren. Met bezorgvoorkeuren kan de ontvanger zelf kiezen waar de bezorger standaard een pakje brengt. Iedereen kan dit gemakkelijk en snel instellen in het PostNL-account. Om de betrouwbaarheid te vergroten wordt de identificatie van het account, online en in de app, gedaan door itsme®. Dit resulteert niet alleen in een snelle en gemakkelijke bezorging, maar ook in een betrouwbare en veilige afhandeling voor elke consument.

Altijd bezorgd waar het past met bezorgvoorkeuren van PostNL

De ontvanger kan nu kiezen voor standaard bezorging thuis, bij een PostNL-punt, bij een (specifieke) buur, in een pakketkluis-aan-huis of op een zelfgekozen veilige plek in de buurt van thuis. Die keuze maakt de ontvanger zelf in zijn PostNL-account na eenmalige identificatie met itsme®. Zo bezorgt de bezorger het pakje altijd op de plek die gekozen is door de ontvanger.

PostNL bezorgt op een gemiddelde dag in 98% van de gevallen de pakjes op de beloofde dag en plek die de ontvanger heeft aangegeven. Dat betekent snelheid en gemak voor de ontvanger én voor de bezorger. Daarenboven zorgt het instellen van de bezorgvoorkeuren voor minder bewegingen op de baan, wat dan weer goed is voor de omgeving en het milieu.

Identificatie in PostNL-account via itsme®

Elke consument kan een PostNL-account aanmaken. Of het nu in de PostNL-app op een mobiel toestel of op een computer is. In het account kan hij dan zijn bezorgvoorkeuren bepalen na het doorlopen van een identificatie via itsme®.

“Een ontvanger kiest nu helemaal zelf waar hij zijn pakje wil ontvangen. De extra identificatie bij het instellen van de bezorgvoorkeuren zorgt voor de betrouwbaarheid die we nodig hebben om op een veilige manier te bezorgen,” zegt Arvin Willemse, algemeen directeur bij PostNL Pakketten België. “Met meer dan 7 miljoen actieve gebruikers in België is itsme® een gekende en vertrouwde app. Het gebruiksgemak zorgt voor een soepele klantervaring, zowel in de PostNL-app en online, als daarna bij de bezorging op een uitverkoren plaats.”

“Bij itsme® staat de combinatie van digitale veiligheid, gebruiksgemak en vertrouwen centraal in alles wat we doen. Dankzij onze samenwerking met PostNL kunnen consumenten hun bezorgvoorkeuren niet alleen eenvoudiger beheren, maar ook met de zekerheid dat dit op een betrouwbare en veilige manier gebeurt. Deze samenwerking illustreert hoe we technologie inzetten om het leven van miljoenen Belgen vlotter én veiliger te maken,” aldus Tom Van Den Bosch, CEO van itsme®.

Wil je meer weten over de bezorgvoorkeuren van PostNL? Lees meer.