Voordelen van de PostNL plug-ins

  • Keuze uit diverse plug-ins

    Je kan kiezen uit o.a. Magento, Shopify of CCV. Zit je plug-in er niet bij? Dan hebben we vast een API-oplossing op maat.

  • Makkelijk te volgen

    Verstuur automatisch een track & trace-link naar je klanten, zodat zij hun pakje eenvoudig kunnen volgen.

  • Eenvoud troef

    Maak eenvoudig en snel grote volumes verzendlabels aan.

Hoe werkt het?

Hoe installeer je API’s en Plug-ins?

  1. 1

    Log in op Mijn PostNL

    In de Mijn PostNL omgeving kan je een API-key aanmaken. Om deze plug-ins te gebruiken, heb je een zakelijk contract met ons nodig. Nog geen contract? Maak een account aan

  2. 2

    Downloaden

    Download de plug-in die geschikt is voor jouw webwinkelplatform. In de handleiding voor jouw platform lees je hoe je dit doet.

  3. 3

    Openen

    Open de plug-in in jouw webwinkelomgeving. Gebruik de handleiding om alle toepassingen te verkennen en in te stellen.

Ervaringen van onze API-gebruikers

"De Shopify plug-in bespaart mij echt enorm veel tijd"

Joeri de Wit, eigenaar Zonnebrillenkoning.nl: "Pakketjes verzenden gaat met de plug-in super simpel. Ik pak mijn orders in en meld de zending in Shopify met één klik aan. Vervolgens print ik het verzendlabel uit. Dat plak ik op het brievenbuspakje en ik geef einde dag alles af bij het PostNL-punt. That’s it!"

"Met de Magento plug-in een klanttevredenheid van 9,5!"

Erik en Niels de Groot van ParfumWebshop.nl: ‘We monitoren continu onze reviews om scherp te blijven op ons klanttevredenheidscijfer. De plug-in opties voor tijdvakkeuze, avondbezorging en automatische track & trace e-mails zijn écht van toegevoegde waarde voor onze klanten."

Een andere plug-in nodig?

Wist je dat onze klanten ook de plug-ins van onze dochteronderneming MyParcel kunnen gebruiken? Kijk op de website van MyParcel of daar een geschikte koppeling voor jouw webwinkel tussen staat.

Meer informatie?

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? We denken graag mee over de digitale diensten voor jouw bedrijf.













Zocht je ook hiernaar?

Gebruik je andere software?

Geen probleem! Onze API’s zijn oplossingen op maat voor alle platformen.

Adrescheck

Vul razendsnel de adressen van je consumenten aan in je checkout met de adrescheck.

Documenten digitaliseren

Wij digitaliseren jouw inkomende fysieke documenten zoals post(-retouren) en antwoordkaarten. Dan bezorgen we ze snel en geordend bij de juiste personen. Zo bespaar je tijd én geld.

Kunnen wij je helpen met jouw zakelijke vraag?

Stuur ons een bericht via WhatsApp en wij helpen je graag.