Drukste dag ooit: PostNL verwerkt meer dan 2,8 miljoen pakketten in Benelux
Mechelen, 28 november 2024 – Black Friday is pas morgen, maar PostNL heeft nu al de drukste dag ooit gezien voor verwerking van pakketten in de ganse Benelux. Afgelopen maandag verwerkte PostNL meer dan 2,8 miljoen pakketten, een recordaantal.
Gigantische piekdrukte
De hele sector – van webwinkels tot bezorgers – werkt momenteel op volle kracht om alle online bestellingen bij iedereen thuis te bezorgen. Ook de volgende week verwacht PostNL nog recordhoeveelheden te verwerken voor de ganse regio. Tot na Nieuwjaar blijft het erg druk, ook zeker in België.
Sensibilisering en samenwerking
Webwinkels slagen er steeds beter in om hun acties en promoties goed te spreiden en daardoor het aankoopgedrag van consumenten te beïnvloeden. Zo bewerkstelligen ze verspreide aankopen. Verder draagt ook een goede communicatie tussen webwinkels en logistieke dienstverleners over de verwachte stroom aan pakketten bij aan een zorgeloze bezorging.
Trots
"Het is fantastisch om te zien hoe iedereen ontzettend zijn best doet om de drukte de baas te blijven. Alle medewerkers en de webwinkels zijn hard aan de slag,” zegt Arvin Willemse, algemeen directeur PostNL Pakketten België. “Als je dan ook ziet dat de consumenten op tijd bestellen en heel goed de bezorgbeloftes begrijpen, dan is dat fantastisch. Ik ben echt trots op de manier hoe dit allemaal verloopt. We blijven ons verder extra inspannen om tot na de nieuwjaarsbrieven die bijzondere momenten te bezorgen.”
Over PostNL.be
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ongeveer 5.500 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen en 517 pakket- en briefautomaten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 35.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. Onze focus ligt op kwaliteit voor klanten, het creëren van kansen voor onze mensen en het toevoegen van waarde voor stakeholders door groei, digitalisering en duurzaamheidsinitiatieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,1 miljard in 2022, waarvan 61% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.