Voordelen van Belgische retouren

Behoud het overzicht dankzij track & trace op het gehele retourproces.
  • Terugsturen via de PostNL-punten beschikbaar door het hele land

    Je klant geeft zijn of haar retour, voorzien van retourlabel, eenvoudig af op één van de vele nationale PostNL-punten.

  • Inbouw retouroptie in webshop

    De benodigde software hiervoor is beschikbaar voor zelfbouw, API, Magento en in de Business Portal.

  • Competitieve retourtarieven

    Je kiest zelf of je de kosten van het retourproces (gedeeltelijk) doorrekent aan je klant.

Hoe werkt het?

  1. 1

    Aanvragen labels

    Je vraagt bij PostNL retour labels aan.  
  2. 2

    Je klant wil iets terugsturen?

    Dan vraagt jouw klant het retourlabel bij je aan of gebruikt hij/zij het retourlabel dat al mee in het pakket zit. Je kiest namelijk zelf of je dit direct meestuurt of niet. 
  3. 3

    Naar een PostNL-punt

    Jouw klant brengt het pakket verzendklaar naar één van de PostNL-punten verspreid over heel België. Deze zijn vindbaar via de Locatiewijzer
  4. 4

    Binnen 48u verzonden

    Het door de ontvanger teruggestuurde pakket wordt binnen 48 uur naar je retour verzonden via ons Belgisch netwerk. 

Wat kost het?

De prijs per pakket hangt af van het gewicht, de maat en het aantal pakketten per jaar.

Word je een vaste klant, met contract? Dan zoeken we samen naar een oplossing op maat voor jouw bedrijf. En je komt in aanmerking voor korting.

Voorwaarden

Dit zijn de condities bij de Belgische retourservice

  • Max. 30 kg per pakket
  • Max. 175 x 58 x78 cm per pakket
  • De ontvanger plakt het retourlabel op het pakket en brengt het naar een PostNL-punt

Offerte aanvragen


Je verwacht per jaar minder dan 500 pakketten te verzenden. Dan wijzen we je graag op onze Online Verzenden Flow. Hiermee maak je als particulier in een paar stappen je pakjes verzendklaar. Daarna breng je deze naar een PostNL-punt bij jou in de buurt voor verzending. Verzend direct.